Friday, December 4, 2009

this is me...

I am happy to be who am I today.

Itulah kalimat yang akan ku katakan kepada mereka.

Salahkah bila saya bahagia dengan apa yang saya ada sekarang?
Bukannya mereka memperhatikan apa yang ada pada saya sebelum ini.
Nah...katakan pada saya apa yang kamu mahu...

Wanita dan berat badan adalah satu hal yang sangat diperhatikan oleh sensitif bagi kaum Hawa. Cubalah beri mereka penimbang berat, saya yakin sangat ada yang tidak akan menjejakkan kaki ke penimbagng itu. Hohoho...

Wanita oh wanita...

Bagi saya itu adalah normal dan saya lebih suka bila berdiri di atas penimbang itu jika adapun di depan saya pada masa ini sudah pasti akan saya lihat jarum itu akan bergerak ke nombor yang akan ditunjukkannya. Come on girls...apa yang perlu kau takut? Berat badanmu? atau bentuk tubuhmu? atau kedua-duanya sekali?

Waktu berumur 17 tahun, berat saya masa itu 40kg. Do you believe it guys? ;p Hehehee...Kononnya pada masa itu zaman kegemilangan, tanya saja dengan kawan-kawan rapat saya. Pasti mereka menjawab KURUS macam tidak cukup makan...Saya tidak bangga tapi tahap kehairanan saya itu menyebabkan saya mahu menambahkan berat badan saya sebanyak 5kg. Erm...for girls that a huge number. Arghhh...for me who cares.

You know what happen next? Seriously, I gained 5 Kilos dan itu pun setahun kemudian. Ok!

and still...bertambah lagi...3kg selepas 3 tahun kemudian.------> 48kg...Huhhh...!!!!

at the end of 2009...
*ting*tong*...50kg...what would you said?

My friend : Stop eating!!!....

Me : Aik...for what sake?

My friend : You are too cute...(dalam nada yang bergurau tapi pedas rasanya)
* it's mean ' I am Fat already'

Me : I am happy for what I am today. I learn to love myself more each and every single days of my life.

^_^ S@s@ Cute...


Aku diciptakan untuk menjadi wanita yang sihat
Bukan luaran sahaja tetapi juga dalaman

Menikmati keberadaan diri apa adanya
Kasihnya itu mengubah segalanya

Aku ini biji matanNya Tuhan
Diciptakan seturut gambarNya.

I am...
Perfectly made by His hands
Fearfully and wonderfully made by Him
To worship and glorified His name until the rest of my life.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails