Saturday, December 5, 2009

The commitment of love

I really love this short article that I found out from RBC minitries and I want to share it here. So, enjoy reading!

Despite what we have heard in countless fairy tales, there is no guarantee that people whot got married will live happily ever after. Things can go wrong---some---times terribly wrong. Even with the best of intentions, couples may find themselves in a house full of resentment, hostility, unrest, and misery. There is no heartache quite like the heartache of an unhappy marriage. But married life need not be this way.


It has been said that we marry the one we love, and love the one we marry. Love is not only an emotion we fell, but also a decision we make. In love, we cherish, communicate, listen, encourage, enjoy, forgive, respect, honor, and guard our spouse in the marital relationship.





Bukan semua kisah cinta akan berakhir seperti kisah Cinderella. Ya, itu saya pasti sekali.
Semasa budak-budak, saya selalu mengimpikan akan berjumpa dengan Mr. right yang akan saya kahwini dan mengimpikan seperti cinderella dalam carita kartun itu.

Hahaha...what a day dreamer i was before...huh, konon lar...

Tapi bila meningkat dewasa dan kematangan itu mengajarkan saya tentang erti kehidupan yang sebenarnya. Bahkan saya melihat sesebuah perkahwinan itu tidaklah seindah yang saya sangkakan selamanya ini. Walaupun saya belum lagi mengalaminya sendiri. Hikhik....tapi akan melaluinya juga suatu masa. Katanya Tuhan, Indah pada waktunya. Amen!

I recommend you guys this books by Joshua Harris.
1. I Kissed Dating Goodbye
2. Boy Meets Girl

Buku ini bicara tentang komitmen. The commitment both from the couples before and after married. Must read it!

Saya juga sedang memproses diri dalam membina karakter diri saya. Semuanya ini dalam pimpinan Roh Kudus Tuhan, suatu hal saya belajar bahawa masa saya sendiri itu sangat berharga di mata Tuhan. Saya belajar untuk tidak kecewa, sabar dalam segala sesuatu, menerima keberadaan diri bahkan lebih lagi dalam mendekatkan diri dengan Tuhan dan bersyukur dalam segala hal atau masalah yang saya hadapi.

Kebahagiaan itu akan kita nikmati bila kita ada komitmen yang sungguh-sungguh. Jadi selamat mengalami kuasa kasih-Nya Tuhan buat hidup anda. Baik single or married jom komitmen!!!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails